صنعت شرق

فروشگاه اینترنتی صنعت شرق ، جاروبرقی صنعتی، دستگاه واکس کفش ، آبسردکن

صنعت شرق

فروشگاه اینترنتی صنعت شرق ، جاروبرقی صنعتی، دستگاه واکس کفش ، آبسردکن

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود : منو می تواند مهمترین جز در موفقیت یک رستوران و فست فود باشد. منوی یک رستوران باید با مفهوم رستوران همخوانی داشته باشد. مفهوم رستوران باید بر مبنای آنچه که مهمان و مشتری در بازار هدف انتظار دارند استوار باشد و منو باید فراتر از آن انتظارات باشد.

نوع منو به نوع فست فود و رستوران بستگی دارد :

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

۶ نوع منو اصلی وجود دارد:

منوهای بوفه ای : این نوع منوها اقلامی را پیشنهاد می کنند که هر یک قیمت خاص خود را دارند

منوهای جدولی : منوهای جدولی گلچینی از یک یا چند قلم برای هر پرس را با قیمتی ثابت پیشنهاد می کند . این نوع منو بیشتر در هتلها و در اروپا استفاده می شود . مزیت این نوع منو ها در آن است که مشتری تصور می‌کند و باور دارد که پولی را که بابت غذای این نوع پرداخت کرده است ارزشش را دارد .

منو های روز : حاوی فهرستی از غذا های روز است .

منوهای توریستی : این منوها برای جلب توجه گردشگران استفاده می‌شود و معمولاً بر ارزش و غذایی که قابل قبول گردشگران است تاکید می کنند.

 منوهای کالیفرنیایی : این منوها به این علت به این نام نامیده می شوند که در برخی رستوران های کالیفرنیا، مشتریان می توانند هر نوع غذای ذکر شده در منو را در هر زمان از روز سفارش دهند.

 منو های دوره ای : غذاهای موجود در این نوع منوها هر چند وقت یک بار تکرار می شوند.

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

 یک منو استاندارد از چه مواردی تشکیل شده است؟

یک منو معمولا از ۶ تا ۸ پیش غذا ، دو تا چهار سوپ، چند سالاد، ۶ تا ۸ غذای اصلی و حدود ۴ تا ۶ نوع دسر تشکیل می شود.

در طراحی منوی فست فود و رستوران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 در طراحی یک منوی غذا باید به موارد بسیاری توجه کرد که همین مطلب خود گواه خوبی بر پیچیدگی و دشواری کسب و کار رستوران داری است. این موارد عبارتند از

  • نیازها و خواسته های مشتریان

  • قابلیتهای آشپزها

  • چیدمان و ظرفیت تجهیزات فست فود

  • ثبات و وجود غذاهای ذکر شده در منو

  • قیمت و استراتژی قیمت گذاری (( هزینه و سودآوری ))

  •  ارزش غذایی

  •  دقت در منو

  • تجزیه و تحلیل منو ( حاشیه مشارکت )

  • طراحی منو

  • مهندسی منو

  • منو های زنجیره ای

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

اهمیت طراحی منو در راه اندازی فست فود

نیازها و خواسته های مشتریان را در طراحی منو در نظر بگیرید:

هنگام طراحی و برنامه ریزی یک منو نیازها و خواسته های مشتریان مهم است. نه نظر مدیر سرآشپز یا صاحب رستوران. اگر مشخص شود که برای نوع خاصی از رستوران جای کوچک و دست نخورده ای هنوز در بازار موجود است، پس منو را باید با تم آن رستوران هماهنگ شود .

رستورانهای الیو گاردن نمونه خوبی از یک زنجیره ملی اند که ظرف چند سال گذشته و به سرعت توسعه یافته اند. این مفهوم در بازار جایگاه خوبی دارد و به عنوان میانبری با جاذبه زیاد تعریف شده است.

 در خلال طراحی و توسعه این مفهوم، از چند گروه کانونی درباره نظراتشان در مورد موضوعات مهم از غذاها گرفته تا دکور رستوران سوال شد. نتیجه بی نهایت موفقیت آمیز بوده است .

چند رستوران دیگر با تمرکز روی نیازها و خواسته های مشتریان موفق شده اند از جمله آنها می توان به هارد راک کافه، تی جی آی فرایدیز، ردلابستر و اپلبیز اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.