صنعت شرق

فروشگاه اینترنتی صنعت شرق ، جاروبرقی صنعتی، دستگاه واکس کفش ، آبسردکن

صنعت شرق

فروشگاه اینترنتی صنعت شرق ، جاروبرقی صنعتی، دستگاه واکس کفش ، آبسردکن

از دشمنان خودتان، جاسوسی کنید!

چه شما بخواهید یا نخواهید، رقبا و همکاران که من ترجیح می دهم اسم آنان را دشمنان بگذارم، همیشه مشتریان شما را قاپ می زنند و این کسب و کار شما را در حوزه مدیریت رستوران، دچار مشکل می کند، پس بهتر است که از دشمنان خودتان، جاسوسی کنید!

بعضی از رستوران داران فکر می کنند که می توانند با رقبا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند چون به قدر کافی مشتری در بازار هست ، دائماً با خود می گویند، این همه آدم ، این همه مشتری و …

این دیدگاه به دو دلیل غلط است:

١. این کار برای رقابت جدید به حساب نمی آید. ممکن است رستوران داربعدی واقعا بهتر، سریعتر، الا ارزان تر و جذاب تر از شما باشد. به قول معروف، یک رستوران دارتازه کار، حداقل به طور موقت، بازار را از چنگ شما در می آورد و اگر با انرژی به کارش ادامه دهد، شما جدا به دردسر می افتید.

۲. همزیستی مسالمت آمیز عملا وجود ندارد. درباره خودروهای فورد و مرسدس بنز فکر کنید. ظاهرا، این دو برند خواسته های دو بازار متفاوت را برآورده می سازند. اما مرسدس بنز به طور تصادفی یک خودروی سی هزار دلاری تولید نکرد. بنز به دنبال نفوذ قدرتمندانه ای در بازار است که قبلا از چنین قدرتی برخوردار نبود. مرسدس یک خودروی ارزان تولید کرد که هنوز از جذابیت برخوردار می باشد. این کمپانی مشتریانی را هدف قرار داده است که بیش از هر چیز، خواستاریک مرسدس هستند زیرا این افراد وجهه ای به دست می آورند که سابقا نمی توانستند داشته باشند.

حالا ما به شما کمک می کنیم تا رقبایتان را شناسایی کنید، بررسی نمایید که چگونه به مشتریان نزدیک می شوند و رستورانهایشان را به آنها می شناسانند.

شناسایی رقبایتان

رقبای شما مثل خودتان از عنصر زیرکی استفاده می کنند و سیاستهای بازاریابی خودشان را دنبال می نمایند. آنها هم می خواهند مشتریان بالقوه خود را داشته باشند. با توجه به نوع مشتریانی که دوست دارید داشته باشید، باید بدانید که رقبایتان چه کسانی هستند، چه رقبای مستقیم و چه غیر مستقیم شما.

تفاوت رقبا با یکدیگر در رستوران داری : چیزی که باعث موفقیت یک رستوران می شود

رقبای مستقیم: رقبای مستقیم آنهایی هستند که از نظر قیمت ها، محیط رستوران، شیوه ارائه خدمات و غذا، مشابه رستوران شما می باشند. اگر مشتریان شما رستورانتان را شبیه رستوران دیگر ببینند، آن رستوران احتمالا رقیب مستقیم شما است. اگر شما یک برگر رستوران دارید، هرنوع مغازه یا رستوران برگرفروشی رقیب مستقیم شما محسوب می گردد.

* رقبای غیرمستقیم: وقتی مردم بیرون می روند، فقط به دنبال خوردن برگر نیستند. آنها در پی خوردن غذای مکزیکی، پیتزا و… نیز می باشند. این انواع دیگر رستوران رقبای غیرمستقیم شما هستند. رقبای غیرمستقیم اشتراک غذا با شما ندارند ولی قیمتها، مناطق جغرافیایی، روش های ارائه خدمات و یا فضای کسب و کارشان مشابه رستوران شما می باشد و این اثر مستقیم این داستان است که شما باید از دشمنان خودتان، جاسوسی کنید!

فهرست رقبای رستوران خودتان را لیست کنید

فهرستی از رقبای بالقوه خود تهیه نمایید. تحقیق شما نشان خواهد داد که کدام یک واقعا رقیب شما می باشد و کدام یک باید از فهرستتان حذف گردد. به یاد داشته باشید که حتی پس از افتتاح رستورانتان، باید مرتبا این تحقیق را به عمل آورید. رقبای قبلی کنار می روند و رقبای جدید مرتبا مطرح می شوند. برخی از تصوراتتان که اینک شبیه رقیبانتان نیست ممکن است فردا باشد، بستگی به این دارد که شما و آنها در آینده چگونه در کارتان تغییر به وجود می آورید. توجهتان را فقط به رقبای مستقیم محدود نکنید.

سعی کنید بازار را تسخیر کنید ( البته گام به گام)

سعی نمایید بازار را تسخیر کنید و سهم خود را از رقابت با رقبای غیرمستقیمتان نیز به دست آورید. بعضی از شرکتها مستقیما به سراغ اماکن برگریا فست فود فروشی می روند و مواد اولیه غذاهای آنها را تامین می کنند. این شرکتها دارای خلاق ترین و حسابگرترین افراد در صنایع غذایی هستند و راهکارهای بازاریابی شان را برای آن اماکن مطرح و متحول می نمایند. به همین خاطر، موجب رونق مغازه ها و رستوران های مذکور می گردند. شما فضای کسب و کارشان مشابه رستوران شما می باشد. فهرستی از رقبای بالقوه خود تهیه نمایید. تحقیق شما نشان خواهد داد که کدام یک واقعا رقیب شما می باشد و کدام یک باید از فهرستتان حذف گردد.

توجهتان را فقط به رقبای مستقیم محدود نکنید

به یاد داشته باشید که حتی پس از افتتاح رستورانتان، باید مرتبا این تحقیق را به عمل آورید. رقبای قبلی کنار می روند و رقبای جدید مرتبا مطرح می شوند. برخی از تصوراتتان که اینک شبیه رقیبانتان نیست ممکن است فردا باشد، بستگی به این دارد که شما و آنها در آینده چگونه در کارتان تغییر به وجود می آورید. توجهتان را فقط به رقبای مستقیم محدود نکنید. سعی نمایید بازار را تسخیر کنید و سهم خود را از رقابت با رقبای غیرمستقیمتان نیز به دست آورید. بعضی از شرکتها مستقیما به سراغ اماکن برگریا فست فود فروشی می روند و مواد اولیه غذاهای آنها را تامین می کنند. این شرکتها دارای خلاق ترین و حسابگرترین افراد در صنایع غذایی هستند و راهکارهای بازاریابی شان را برای آن اماکن مطرح و متحول می نمایند. به همین خاطر، موجب رونق مغازه ها و رستوران های مذکور می گردند. شما می توانید به سراغ اینگونه افراد بروید و با آنها کار کنید و به نقطه نظراتشان عمل نمایید.

چنانچه قصد راه اندازی فست فود و یا خرید تجهیزات مرغ کنتاکی را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

رقبای یک رستوران چه کسانی هستند و چرا باید از دشمنان خودتان، جاسوسی کنید!

شما نه تنها با رستوران های دیگر رقابت می کنید بلکه با افرادی که در منزل غذا می خورند نیز به رقابت می پردازید. به شرکتهای تجاری که محصولاتی مانند پیتزا، ساندویچ ها و غذاهای منجمد دیگر به سوپرمارکت ها عرضه می کنند فکر کنید. این شرکتها حتی محصولاتشان را به برخی رستوران ها و اغذیه فروشی ها ارائه می نمایند. بررسی نمایید که رقبای شما پیامهایشان را کجا مطرح می کنند و به این موضوع پی ببرید که تصور آنها از مشتری چیست.

هروقت مردم تلویزیون تماشا می کنند، یک مجله یا نشریه را می خوانند یا تبلیغات دوره ای فروشگاه ها را می بینند و به نسبتهای گوناگون تحت تاثیر رقابت موجود قرار می گیرند. شما می توانید از چنین اطلاعاتی استفاده نمایید به نحوی که با تصورات شبیه آنها را عملی کنید یا خط مشی متفاوت مطرح نمایید به طوری که مثل توپ صدا کند و برای اینکه بتوانید بهترین کارها را انجام دهید به حرف ما می رسید که باید از دشمنان خودتان، جاسوسی کنید!

برهیچکس پوشیده نیست که شرکتهای مختلف در طی مسابقات فوتبال تبلیغ می کنند. شرکتهای بزرگ میلیونها تومان خرج می کنند تا یک نفر به آنها بگوید چه چیزی را چطور مطرح نمایند تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. در زمان پخش یک برنامه پربیننده تلویزیونی، تبلیغات می تواند بسیار کارساز باشد. تعدادی از این بیننده ها احتمالا مشتریان رستوران یا پیتزافروشی شما هستند. شاید شما نتوانید تبلیغات تلویزیونی داشته باشید ولی این امکان برای شما وجود دارد تا در صفحه اول روزنامه ورزشی شهرتان تبلیغ کنید. پیش از یک مسابقه بزرگ ورزشی، برگه های تخفیف را بین تماشاگران و هواداران تیم ها توزیع نمایید. مردم تبلیغات را می بینند، گرسنه می شوند و برگه های تخفیف هم در دستشان است. چه کسی می داند چه اتفاقی می تواند بیفتد؟

اگر واقعا می خواهید رقبایتان را بشناسید، از آنها تجسس کنید. به صورت واقعی، مشتری آنها باشید. در رستوران های آنها غذا بخورید و محصولاتشان را تجربه کنید. یادداشت بردارید و مطالب را با مدیران دیگر در رستورانتان در میان بگذارید. از نکات مهم به عنوان نقطه شروع استفاده نمایید.

در صنایع رستوران داری و خرده فروشی، اینگونه کسب اطلاعات خرید تجسمی نامیده می شود یا به عبارت دقیق تر جاسوسی پر رمز و راز در ابتدا، شما می توانید در رقابت، آنطور که دوست دارید خرید کنید، اما قطعا به جایی می رسید که دیگر قادر به انجام این کار نیستید. رقبای شما وارد عمل می شوند و نمی گذارند به راحتی بازار را قبضه کنید. ممکن است نیاز باشد شما یک فرد حرفه ای در امر خدمات خرید مخفیانه استخدام نمایید.

“خدمات خرید مخفیانه همواره راهکار مناسب نیست. ما شانس را با نتایج و درستی آن همراه کرده ایم. شما همچنین می توانید دوستان و کارمندانی را به منظور جاسوسی برای شما به کار بگیرید. اما به آنها بگویید که دنبال چه اصول و معیارهایی هستید.”

رقبایتان را که کارها را به درستی انجام می دهند مورد بررسی قرار دهید، اما به یاد داشته باشید که توجه به ایرادات نیز مهم است. زمانی را صرف این موضوع کنید که چرا بعضی از آنها موفق نشدند. با تعداد کمی استثنا، آنها احتمالا شکست خوردند چون از هشیار بودن بازماندند. آنها ابتکار را کنار گذاشتند. آنها روندها و رویه ها را نادیده گرفتند و نتوانستند خود را با زیرکی دائما در حال افزایش مشتریان سازگار کنند.

ما استفاده از معیارها را پیشنهاد می کنیم. شروع به جمع آوری واقعیتهای رستوران های دیگر و نیز رستوران خودتان نمایید. پس از این کار، قدم بعدی را بردارید و به ارزیابی اطلاعات و قضاوت در مورد آنها بپردازید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.